DEL&LÆR og heldagsseminar om bærekraftig trebruk

Arrangør: FutureBuilt i Bergen og Byarkitekten i Bergen

Dato: 06.06.2024

Heldagsseminaret er delt opp i fire uavhengige deler med mulighet for å delta på hver enkelt del eller samtlige.

NB: klikk her for lenken for digital strømming til DEL&LÆR: Frokostmøte om bærekraftig trebruk:

08:15 - 12:00 - DEL&LÆR: Frokostmøte om bærekraftig trebruk

Vi dykker ned i skogen som økosystem og klimasystem og ser på hvilke konsekvenser dette gir for måten vi henter ut byggematerialer. Vi viser en serie prosjekter som demonstrerer hvordan tre kan brukes på en bærekraftig måte. Og vi får et innblikk i Bergen kommunes trestrategi.

12:00-13:30 - Speed date og lunsj med trevareleverandører

Lunsjmøte der aktører innen skog- og trenæringen presenterer sine mest bærekraftige treprodukter og innovative treløsninger. Lunsjmøtet vil gi en god mulighet for kunnskapsdeling og inspirerende samtaler på tvers av fagområder. Bli bedre kjent med Hunton, VillOpp, LAB, og Splitkon.

13:30 - 15:00 - Befaring i Krohnen

Etter lunsj fortsetter programmet med befaring i Krohnen. Vi går sammen fra Kulturhuset kl. 13:30, eller møtes kl. 14:00 i Damsgårdsveien 12. Her vil det være omvisning med representanter fra GC Rieber Eiendom, B+B Arkitekter, Splitkon og Ny Struktur.

17:00 - 19:00: Kveldsforelesning

Vi avslutter dagen med en inspirerende forelesning fra den anerkjente japanske arkitekten Shigeru Ban, kjent for sitt arbeid med bærekraftige materialer og innovative designløsninger.

OBS.: du må bestille en billett av gangen.

Ta kontakt med Byarkitekten i Bergen kommune v/ Inês Moço Pereira dersom du lurer på noe:

+47 93 85 18 00

ines.moco.pereira@bergen.kommune.no