Sjøsportleir i høstferien

Arrangør: Etat for idrett

Dato: 07.10.2024

Velkommen til leir med friluftsliv og sjøsport

Etat for idrett og Bergen og Omland Friluftsråd inviterer til Sjøsportleir i høstferien.

BÅL – KANO – FISKE – BADE MED VÅTDRAKT – BÅT - LEK -> dette er bare noen av aktivitetene barn fra 4.-7 trinn kan bli med på mandag til fredag 7.– 11. oktober.

Leirprogram:

• Oppmøte alle dager kl. 09.00: parkeringsplass v/Eidsvåg kirke. Deltakerne padler til Storøen. Det vil være en sikringsbåt på sjøen som følger med kanoene. Hvis noen føler seg utrygg vil de få tilbud om å sitte på med båten. Hvis det blir dager med mye bølger, blir deltakerne kjørt med båt til øyen.
  • Kl. 09.30 – 14.30: deltakerne deltar på ulike friluftsaktiviteter på Storøyen.
  • Avslutter aller dager kl. 15.00: parkeringsplass v/Eidsvåg kirke.

Deltakerne vil ha et variert aktivitetsprogram, der de får delta på ulike aktiviteter som for eksempel kanopadling, lage bål, spikke, fiske, sløye fisk (hvis vi får fisk), tilberede fisk på bål og bade med våtdrakt. Mer informasjon vil bli sendt til påmeldte deltakere i uken før høstferien.

Generell informasjon
Sjøsportleiren er et leirtilbud der aktivitetene arrangeres ute. Deltakerne må kle seg godt og ha med skift og ekstra tøy (bedre å kunne ta av tøy, enn å ha på for lite). Deltakerne må ha på seg redningsvest når de er på sjøen og når vi oppholder oss langs sjøkanten. Det er ikke et krav om at deltakerne må kunne svømme, men vi må få beskjed hvis deltakeren ikke kan svømme eller svømmer dårlig. Deltakere som har redningsvest tar den med, resten får låne. På øyen er det et nøst med garderober og et toalett som vi benytter under leirperioden.

Deltakerne tar med seg mat og drikke alle dager. Det kan være lurt å pakke med litt ekstra niste/frukt til leiren, da noen kan bli ekstra sulten når de er mye i aktivitet.

Foto eller film av barn som deltar på leir
I påmeldingsskjemaet kan du krysse av for om barnet ditt kan bli tatt bilde av på leir. Vi tar kun bilder av barnet dersom du som foresatt har akseptert det i påmeldingsskjemaet.

Bildene vil bli lagret i to år og kan bli brukt til kommunal markedsføring og redaksjonell omtale om kommunens aktivitetstilbud, for eksempel på kommunen sine nettsider, sosiale medier eller på informasjonsskjermer i idrettshaller. Dersom journalister ønsker å lage en sak om leirene våre vil vi sende ut ny forespørsel om å få ta bilde og intervjue barna.

Pris
Det koster 700 kroner for å delta på leir. Dette må du betale når du melder barnet ditt på leiren. Du vil umiddelbart motta bekreftelse på e-post om at bestillingen er ok.

Gratisplass
Kan du ikke betale? Da kan barnet ditt få delta gratis eller bruke aktivitetskort. Når du melder barnet ditt på, kan du `krysse av’ for gratisplass eller aktivitetskort. De som jobber på leiren, vil ikke få vite hvilke barn som deltar gratis.

Velkommen til Sjøsportleir i høstferien!

Gratisplass
Aktivitetsleir man-fre